Usprawnianie współpracy z dostawcami IT
Częste wyzwania
- „Biorą kupę kasy, po czym nie dostarczają na czas. Roi się od błędów, które robią oni, a za których naprawianie płacimy my.”
- „Powiedzieli, że nie dadzą rady tego zrobić. Hamują rozwój naszego biznesu. Nie mamy umowy. Jak wyjść ze współpracy?”
- „Zapytał mnie: Ile zdarzeń będzie obsługiwał system? Jakich zdarzeń? O czym on mówi?”
- „Powiedzieli, że nie są w stanie wycenić tej pracy, bo jest tak opisana, że nie rozumieją, co jest do zrobienia.”
Czym jest usprawnianie współpracy z dostawcami?
Polega to na usuwaniu powodów, dla których nie możecie się efektywnie porozumieć czy współpracować. Czasem to wprowadzenie wspólnego języka, aby wszyscy się rozumieli. Czasem to określenie lub zmiana zasad współpracy na takie, które są branżowymi dobrymi praktykami. Bywa, że jednej lub drugiej stronie przydaje się podstawowe szkolenie w wybranym temacie. Facylitacja współpracy pozwala obu stronom być zaangażowanymi, ale nadaje pomocne ramy, strukturę i dochodzenie do usprawnień.
Jak działa usprawnianie współpracy z dostawcami?
- Badamy Twoje wyzwania - co jest problemem, po czym to poznajesz, co to powoduje, mierzymy konsekwencje
- Szukamy przyczyn - wydaje się, że to brak kompetencji czy złe chęci, ale czasem przyczyny leżą w procesie, decyzjach, umowach
- Jeśli ma to wartość, angażujemy do pracy nad problemem i rozwiązaniem obie strony, aby nabrały świadomości i odpowiedzialności
- Opracowujemy plan akcji naprawczych dla współpracy; wyznaczamy kolejne kroki; określamy po czym poznamy poprawę
- Wdrażamy zmiany i w krótkich cyklach sprawdzamy czy poprawa jest widoczna; szukamy kolejnych usprawnień lub planów B
Jak firma z zewnątrz może pomóc w usprawnianiu współpracy?
Pracujemy w projektach IT od wielu lat na stanowiskach specjalistycznych i managerskich, w zespołach, różnych firmach. Doskonale rozumiemy perspektywę IT i ich wyzwania z klientami. Sami jesteśmy informatykami. Z drugiej strony jesteśmy przedsiębiorcami i managerami i doskonale rozumiemy jak ważna jest dobra współpraca z dostawcami. Znamy dobre praktyki branżowe. To często ich brak jest prostym i brzemiennym w skutki powodem problemów. Jesteśmy w stanie to pokazać i poprawić. Rozumiemy też, że nikt z zewnątrz nie zbuduje relacji między Wami. Pomagamy facylitacją, sprawdzonym procesem, w którym to Wy kształtujecie współpracę przy wsparciu.
Posłuchaj o tym w podcaście
Podcast Najpierw analiza biznesu: odcinek NAB#006 7 problemów we współpracy z software house
Umów się na bezpłatną konsultację
Opowiedz nam osobiście o swoich wyzwaniach. Spotkamy się online jeszcze dziś, jutro lub w ciągu najbliższych dni. Sprawdź kalendarz.
Otrzymasz link do spotkania w wybranym dniu i godzinie. Mamy 60 minut konsultacji na rozmowę, pytania, porady.
Pojaw się na nich sam(a) lub zapraszając współpracowników, którzy uzupełnią Waszą perspektywę.